پنجره دوجداره نخرید! ۳ نکته مهم که باید بدانید - خبرآنلاین

شکستن پنجره دو جداره به مراتب سخت تر از پنجره های تک جداره است. بررسی تفاوت میانگین کیفیت نیازمندیهای انسانی از نتایج به دست آمده در بررسی کیفیت توانمندیهای انسانی تبعیت میکند به نحوی که در این مؤلفه نیز تفاوت میان مقطع میدان ساعت تا جدیری با دو مقطع دیگر به صورت معناداری قابل پذیرش است اما تفاوت معنادار بین آبرسان تا فلکه دانشگاه و جدیری تا آبرسان به جهت بالاتر بودن مقدار معناداری از سطح خطای 05/0 که در اینجا برابر با 46/0 است، دیده نمیشود. عملکرد و نقش اصلی محله مسکونی است اما به جهت فرسایش کالبدی و عملکردی بافت محله، نیاز به حرکت نوسازی و بازسازی جهت ارتقاءکیفیتو فعالیت و رونق­بخشیبهآن احساسمی­شود. در ادامه ماتریس نرمالیزه شده، وزن­دهی شده است تا امکان تعیین فاصله هریک از سازهها در هریک از محدودهها نسبت به راه­حل بهینه (منظر انسان­گرایانه) فراهم آید. شکل و عملکرد با هم ترکیب میشوند تا به انسانها فرصت انجام فعالیتها و رفتارهای گوناگون را بدهند. شبیه­سازی باد به کمک روش میانگین­گیری از رینولدز معادلات ناویر- استوکس (RANS) در حالت پایا انجام و جریان­های آشفته به وسیله معادلات RNG k-ε مدلسازی شده است. منظر انسان­گرا با نقش پذیری، تنوع بخشی، خلق پیچیدگی، ابهام و ارائه چشم اندازی قوی از نظر کالبدی، عملکردی-کارکردی، معنایی و محیطی آفرینش فضاهایی انسانی را در دستور کار خود قرار میدهد و به پایداری منظر شهری کمک می کند.  Article h as be​en generated by GSA Content᠎ G en erat᠎or  DEMO.


در اواخر قاجار این روند تکمیلی و تدریجی گسسته شده و ساختار نماهای این دوران و پس از آن از ویژگی های دیگری برخوردار می باشد؛ این پژوهش به دنبال مقایسه تطبیقی نماهای سه شیوه دوره قاجار با اصول معماری اسلامی است. صرف نظر از امتیازات متعددی که استفاده از گیاهان می تواند به دنبال داشته باشد، در طراحی نماهای سبز به منظور بهرهگیری از امتیازات عملکرد صوتی پوشش گیاهی، باید به انتخاب نوع گیاه و طرح پوستهی سبز با توجه به بسامد صوتی مورد نظر، توجه کرد. در ادامه به منظور بررسی میزان تفاوت هریک از این کیفیتها در خیابان تبریز، از آزمون تحلیل واریانس یک سویه استفاده شده است. سپس به منظور اینکه مشخص شود هریک از سازههای شکل دهنده منظر انسان­گرایانه در مقطعهای انتخابی از خیابان امام تبریز در چه رتبهای قرار گرفتهاند از آزمون فریدمن استفاده شده است. بدین ترتیب، این مؤلفهها در ترکیب با هم میتوانند با تضمن پایداری فعالیتهای انسانی، در شکل گیری و رخداد الگوهای رفتاری مؤثر بوده و از این طریق به تشویق و یا تحدید رفتارهایی خاص در رابطه با پایداری منظر شهری میانجامد. هم چنین در محدوده میدان ساعت تا جدیری نیز کیفیت نیازمندیهای انسانی، توانمندیهای انسانی و حالات اداراکی انسان با میانگین رتبهای 99/2، 54/1 و 47/1 رتبه نخست تا سوم را داشتهاند.


هم چنین بررسی مقدار آماره F نشان میدهد که در بین مؤلفههای مطرح شده بیشترین تفاوت در کیفیت توانمندیهای انسانی با مقدار 456/54 و سپس نیازمندیهای انسانی با مقدار 476/21 است و حالات ادارکی انسانها با مقدار 762/5 به جهت کوچکتر بودن مقدار آماره F کمترین تفاوت را در بین سه مقطع درنظر گرفته شده از خیابان شهری امام تبریز داراست. در نهایت برای روشن شدن اینکه مقاطع انتخاب شده از خیابان امام تبریز با توجه به سازههای طرح شده برای منظر انسان­گرایانه، در چه رتبهای نسبت به هم قرار خواهند گرفت از تکنیک تاپسیس استفاده شده است. در این مقاله از روش تحقیق کمی با تکنیک های مدل سازی عددی برای یک نمونه ی موردی شاهد استفاده شده و هدف اصلی آن اعتبارسنجی به تفکر معماران سنتی بر مبنای مدلسازی عددی بازشوهای دوپوسته در ساختمانهای واقع در اقلیم سرد است. در چنین حالتی اگر به کیفیت های منظر انسان­گرایانه در یک چارچوب کلی بنگریم و بخواهیم مجددا آن را مبنای هرم مازلو بازتعریف کنیم، می توانیم کیفیت نیازمندی های انسانی را در نخستین جایگاه اهمیت تصور کنیم که چنانچه تحقق پیدا کند زمینه­ی تحقق نیازهای سطوح بالاتر مانند پایداری توانمندی های انسانی و حالات ادراکی انسانی را نیز فراهم می آورد.


هم چنین بر مبنای همین نتایج، در مجموع مقاطع انتخاب شده از خیابان امام تبریز کیفیت نیازمندیهای انسانی در اولویت نخست قرار دارد و کیفیت توانمندیهای انسانی و حالات ادراکی انسان به ترتیب در اولویتهای بعدی از منظر پاسخگویان قرار دارند. هم چنین نتایج جدول 8 نشان میدهد که مقایسه زوجی میانگینها بین مقطع میدان ساعت تا جدیری به دو مقطع دیگر به علت پایینتر بودن مقدار معناداری از سطح خطای 05/0، از تفاوت معنادار برخوردار است. تفاوت میانگینها در سطح خطای 05/0 قابل پذیرش است. نتایج بررسی دو به دو در کیفیت توانمندیهای انسانی نشان میدهد که تفاوت میانگین بین مقطع آبرسان تا فلکه دانشگاه و میدان ساعت تا جدیری به طور معناداری با تفاوت 382/4 در سطح خطای 05/0 برقرار است این درحالی است که تفاوت بین مقطع آبرسان تا فلکه دانشگاه و جدیری تا آبرسان به جهت بالاتر بودن مقدار معناداری 270/0 از سطح خطای 05/0 معنادار نمیباشد. بنابراین تنها تفاوت میانگین بین دو مقطع آبرسان تا فلکه دانشگاه و جدیری تا آبرسان به جهت برابر بودن مقدار معناداری با 442/0 که بیش از خطای 05/0 در سطح اطمینان 95 درصد است معنادار نمیباشد. Artic​le was creat​ed by GSA Content G en​erator DEMO.


نظرات

پست‌های معروف از این وبلاگ

قیمت در و پنجره دوجداره قیمت در و پنجره دوجداره Promanovin.com

بررسی برخی خواص لمینیتهای فشار زیاد (HPL)