ارزیابی پایداری منظر شهری خیابان امام تبریز بر اساس مؤلفههای منظر انسانگرایانه (میدان ساعت-فلکه دانشگاه)

نتيجه ي بررسي هاي صورت گرفته در اين پژوهش نشان مي دهد که پوشش محافظ پنجره ي چوبي و با کرکره هاي متحرک که به صورت هوشمند کنترل شده و در جداره ي خارجي پنجره نصب شده اند، در مقايسه با ديگر وضعيت هاي بررسي شده و شرايط بدون سايه بان، کاهش بيشتري در بار سرمايشي و گرمايشي فضا ايجاد کرده اند. رودخانه آجی چای (تلخه رود) از قسمت شمال و شمال غرب تبریز میگذرد و بعد از طی مسافتی قابل توجه در دشت تبریز به دریاچه ارومیه می ریزد و مهرانرود از میانه تبریز میگذرد که اکثرا در فصول مختلف سال بی آب است . با وسعتی حدود 11800 کیلومتر در قلمرو میانی خطه آذربایجان و در قسمت شرقی شمال دریاچه ارومیه و 619 کیلو متری غرب تهران قرار دارد. این خیابان از دروازه تهران در شرقی ترین نقطه شهر تبریز تا میدان راه آهن در غربی ترین بخش شهر تبریز کشیده شده است. گام پنجم: در درون قطعات پروفیل درب و پنجره UPVC، گالوانیزه تقویت شده را قرار داده و با استفاده از دستگاهی مخصوصی، پیچ آن را محکم میکنند. برای چهار چوب از پروفیل های با جنس های مختلفی استفاده می شود.


همچنین گزار ش های مربوط به دریافت های خورشیدی بر روی سطوح، دمای سطوح و تبادل تابشی، سیستم های گرمایش و سرمایش و روشنایی روز را فراهم می سازد. از دیدگاه متخصصین بالاترین اولویتهای منظر شهری نسبت به معیارها مربوط به شاخص نماهای ساختمان در خوشه کالبدی - فیزیکی، بناهای یادمانی و آرامگاه ی در خوشه هویتی- مکانی و نمادها و نشانه ها در خوشه زیباشناختی کالبدی است (15). یانگ، (2020)، در برنامه ریزی منظر اکولوژیکی انسانی در منطقه آب نما شهری، این مقاله معنا و ویژگیهای منظر آبنمای شهری را بر اساس اکولوژی انسانی منظر، از جمله ایدهها و اصول طراحی منظر اکولوژیکی آبنما، توضیح میدهد (36). ژو و همکارانش، (2018)، در بررسی علت و تکامل سرزندگی خیابان های شهری تحت بعد زمان: نه مورد از خیابان ها در شهر نانجینگ، چین، فرم خیابان، از جمله تراکم ساختمان، تداوم، و ارتفاع عرض؛ نوع کسب و کار خیابانی، از جمله فروشگاه ها، تراکم عملکرد و میزان نفوذ؛ و دسترسی به خیابان، شماره ورودی/ خروج، حمل و نقل و راه رفتن.


در این نمودار موقعیت محور تصمیم و دایره نقطه چین مربوط به مقادیرpi یک انتخاب هستند، چنآنچه دایره نقطه چین سبز رنگ باشد مقادیر مثبت و رنگ قرمز نشانگر مقدار منفی مربوط است. مدل پنجره دوجداره برای طراحی ساختمان های امروزی کاربرد زیادی دارد و این پنجره ها جایگزین پنجره ها با طرح های قدیمی شده اند و دارای مزایا و کاربردهای مناسبی هستند. استفاده از درب و پنجره های قدیمی همواره مشکلات خاص خودش را داشت که به مرور زمان این مشکلات یکی پس از دیگری پیدا می شدند. بررسی تفاوت میانگین کیفیت نیازمندیهای انسانی از نتایج به دست آمده در بررسی کیفیت توانمندیهای انسانی تبعیت میکند به نحوی که در این مؤلفه نیز تفاوت میان مقطع میدان ساعت تا جدیری با دو مقطع دیگر به صورت معناداری قابل پذیرش است اما تفاوت معنادار بین آبرسان تا فلکه دانشگاه و جدیری تا آبرسان به جهت بالاتر بودن مقدار معناداری از سطح خطای 05/0 که در اینجا برابر با 46/0 است، دیده نمیشود. ᠎Data h​as ​be​en created wi᠎th G᠎SA Content Generator DE MO.


مرکز استان شهر تبریز با جمعیت ۱۵۹۳۳۷۳ نفر 42 درصد جمعیت استان را به خود اختصاص داده است (39) شهر تبریز در 46 درجه و 25 دقیقه طول شرقی و 38 درجه و دو دقیقه عرض شمالی از نصف النهار گرینویچ واقع شده است. در بررسی کیفیت حالتهای ادراکی انسان، بالاترین میانگین به گویه تعداد کاربریهای اوقات فراغت موجود در فضا در پاسخ به واکنش عملیاتی با میانگین 55/3 و سپس آسایش خاطر هنگام حضور در حالت استنباطی از فضا با میانگین 54/3 باز میگردد. لذا پس از بررسی، مطالعات و شبیهسازی­های انجام شده نشان داد که پوستهی نمای چنین ساختمانهایی به داشتن مشکلاتی از قبیل آسایش حرارتی، تهویه طبیعی و خیرگی شناخته می­شوند. همانطور که نتایج جدول تحلیل واریانس (جدول 8) نشان میدهد بین سه مقطع درنظرگرفته شده ازخیابان امام تبریز در میزان برخورداری از کیفیتهای انسان­گرایانه منظر به جهت پایینتر بودن مقدار معناداری در هر سه کیفیت از خطای قابل قبول در سطح اطمینان 95 درصد که برابر با 05/0، تفاوت معناداری وجود دارد.


نظرات

پست‌های معروف از این وبلاگ

قیمت در و پنجره دوجداره قیمت در و پنجره دوجداره Promanovin.com

بررسی برخی خواص لمینیتهای فشار زیاد (HPL)