یراق آلات بادی دارای قدرت بالایی هستند

همانطور که میدانید پنجره های دوجداره از نظر گرما، سرما و گرد و غبار و صوت کاملاً عایق می باشند. استاندارد ملی ایران، شماره 11425، مصالح ساختمانی- فراوردههای عایقکاری حرارتی- تعیین مقاومت در برابر ضربه سامانههای مرکب عایق حرارتی خارجی - روش آزمون. از جناب آقای دکتر علی دوستی، عضو هیأتعلمی بخش مصالح و فرآوردههای راه و ساختمان مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی، بابت همکاری ایشان در انجام دادن این پژوهش سپاسگزاری و قدردانی میشود. در دوران قاجار با نمونه ای از تابش بندهای پارچه ای روبرو هستیم که در قالب منسوجاتی تزیینی بر روی نمای ساختمان های گوناگون این دوره نصب شده اند و هدف مقاله حاضر بررسی کارکرد این تابش بندها و شیوه استفاده از آنها در بناهای این دوران و همچنین نقش کارکرد تزیینی آنها در شکل دادن به نمای بناهای این عصر بوده است. قبل از انجام دادن آزمون، نمونهها به مدت 72 ساعت در دمای محیط قرار گرفت. ᠎Con᠎te᠎nt w as g enerated  wi th the ᠎he​lp of GS A ​Content Ge​ne rato r DEMO!


محیط آزمایشگاه در شرایط دمای محیط 2±23 درجه سلسیوس و رطوبت نسبی % 5±50 قرار داشت. بهره گیری از تابش بند در معماری ایران تاریخی کهن دارد و ضرورت پیدایش آن قرارگیری بسیاری از نقاط ایران در پهنه اقلیمی گرم و خشک و نیاز به کنترل ورود نور به ساختمان و محافظت از افزایش دمای ناشی از گرمای خورشید در فصول گرم سال بوده است. با توسعه جوامع و نیاز روزانه انسان به نصب امکانات ایمن و کاربردی در لوله کشی های شهری و روستایی، رفته رفته لوله های پلاستیکی جانشین لوله های قدیمی شدند. آیا تعویض پنجره های قدیمی با پنجره دو جداره نیاز به رضایت دیگر مالکین و اعضای ساختمان دارد؟ پنجره های دوجداره بسیار محکم تر از پنجره های تک جداره هستند و به راحتی نمی توان آنها را شکست. الودگی صوتی و ورود صدا به داخل منزل از جمله مشکلاتی است که اسایش را مختل کرده و زندگی را برای ما سخت تر می کند، برای حل این مشکل استفاده از پنجره با شیشه دوجداره و سه جداره پیشنهاد میشود، اما گاهی ملاحضه می کنید که حتی با وجود درب و پنجره های upvc باز هم صدا وارد منزل یا محل کار میشود. در چند دهه گذشته، پرتوگیری طبیعی ناشی از گاز رادن و محصولات واپاشی آن در داخل منازل مسکونی به عنوان یک مشکل جهانی شناخته شده و باعث بروز خطر ابتلا به سرطان در میان عموم مردم تلقی گردیده است.


در تحقیق حاضر، با در نظر گرفتن یک ساختمان بلند مرتبه دارای نمای دو پوسته تغییر فاز دهنده در اقلیم تهران، به تحلیل عملکرد حرارتی نماهای دو پوسته تغییر فاز دهنده در طول سال پرداخته شده است. در اين مقاله فعاليت اين سيستم در حالت هاي مختلف برحسب نوع تعمير در نظر گرفته و براي هر حالت مدل احتمال و تابع درستنمايي براي فرآيند تعميرات در بازه اي با طول معين، تحت عنوان سانسور پنجره اي، به دست آورده مي شود.با توجه به اينکه مدل هاي حاصل به توزيع اوليه طول عمر مولفه بستگي دارند، با فرض اينکه اين توزيع نمايي باشد، برآورد ماکسيمم درستنمايي و ميزان اطلاع فيشر براي برخي از حالت ها محاسبه شده است. از انواع این نوع یراق آلات میتوان به دمنده ها، مکنده های بادی، جک های بادی، آچارهای ضربهای بادی و تفنگ های بادی اشاره کرد. یکی از معمولی ترین اتصالات ساختمانی درپوش لوله به منظور انسداد انشعابات است؛ که در دو نوع درپوش ۴ گوش و ۶ گوش وجود دارد. از یراق آلات برقی میتوان به چکشهای هیدرولیک اشاره کرد. مقادیر به دست آمده کمتر از حد مرجع توصیه شده توسط ICRP و IAEA یعنی Bq .m-3 600-200 بوده و به حد اقدام تعیین شده توسط سازمان حفاظت محیط زیست ایالات متحده ( EPA ) ( Bq .m-3 148) و سازمان بهداشت جهانی ( WHO ) ( Bq.m-3 100) نمی ­ رسد.


مهمترین ایزوتوپ آن گازی نادر به نام رادن-222 است که حاصل واپاشی رادیم-226 از سری زنجیره طبیعی اورانیوم-238 میباشد. اورانیم و رادیم به طور طبیعی در خاک و سنگ زمین وجود دارند. در این مقاله، نتایج اندازه ­ گیری میزان غلظت پرتوزایی گاز رادن در هوای داخلی دو ساختمان مختلف که در نمای داخلی آنها به ترتیب از سنگ گرانیتی و کربناتی استفاده شده، ارائه و نتایج به دست آمده با هم مقایسه شده است. میانگین غلظت این گاز در ساختمان کربناتی حدود Bq .m-3 11 و در ساختمان گرانیتی حدود Bq .m-3 59 اندازهگیری شده که در مقایسه با ساختمان کربناتی بسیار بالاتر است. به این دلیل است که تولیدات شیشه سکوریت بسیار سودمند است . بر این اساس در سالهای اخیر، ایده استفاده از نماهای دو پوسته دارای مواد تغییر فاز دهنده به منظور کاهش مصرف انرژی در فصل گرم سال ارائه شده است. این در حالی است که در فصل گرم سال، استفاده از نمای دو پوسته میتواند گاهی موجب افزایش بار ساختمان شود. تحقیقات پیشین نشان داده است که نماهای دو پوسته در فصل سرد عملکرد حرارتی مطلوبی دارد. پروفیل مورد استفاده از کمپانی VISTABEST (ویستابست) دارای گواهینامه مرکز تحقیقات مسکن- استاندارد RAL المان - ۱۰ سال ضمانت نامه تحت پوشش بیمه آسیا می باشد.


نظرات

پست‌های معروف از این وبلاگ

قیمت در و پنجره دوجداره قیمت در و پنجره دوجداره Promanovin.com

بررسی برخی خواص لمینیتهای فشار زیاد (HPL)